kantrium.com | MySuomi.com | vivaspb.com | finntalk.com

Авто ринок отримає додаткові можливості від зміни законодавства

thumbnail-20180421173127-3171Руслан Соболь Голова Асоціації власників малого та середнього бізнесу

 

Минулого тижня Верховна Рада прийняла два законопроекти, які змінюють правила розмитнення транспортних засобів та загалом доповнюють можливості для авто ринку.

Законопроекти 8487 (про зниження акцизного податку з автомобілів) та 8488(про посилення контролю над переміщенням і використанням авто) викликали поки неоднозначне сприйняття у різних учасників процесу.

Але є норми, які дають можливість зрозуміти, що вторинний авто ринок зрушиться вперед. Машини подешевшають і буде змога завозити транспортні засоби з великими об’ємами двигуна. Внаслідок цього бюджет отримає наповнення від акцизного та дорожнього збору.

Змінюються умови для розмитнення авто. Процедура розмитнення авто також зазначена в законодавстві, і визначається формулою:

Базова ставка Х Коефіцієнт двигуна Х Коефіцієнт віку автомобіля

Базова ставка у формулі залежатиме від типу двигуна: бензиновий - 50 євро, дизельний - 75 євро. Коефіцієнт віку - це кількість повних календарних років авто. Коефіцієнт двигуна - об’єм двигуна авто ділять на 1 000см3.

Також потрібно сплатити ввізне мито (10%), податок до пенсійного фонду (3-5%) та податок на додану вартість (20% від суми вартості авто, акцизу та ввізного мита).

Після вступу в силу законодавчих змін, провести розмитнення транзитних автозможуть лише їх офіційні власники. Приблизно 90% так званих «євробляхерів» їздять на підставі довіреності від невідомих їм іноземців, не маючи права власності. Відповідно, поліція має право штрафувати водія на такому авто та конфісковувати транспортний засіб. Для власників автомобілів передбачили так звану «відстрочку» – ввезені раніше транспортні засоби з іноземною реєстрацією можна розмитнити протягом 180 днів після введення закону у дію. Це ж саме стосується авто, які ще можуть завозити протягом зазначених трьох місяців. На цей період буде діяти знижка на розмитнення у розмірі 50%.

На що вказують законодавчі зміни

1)    Не розмитнені авто, транзитні, без страховки і без техогляду не зможуть більше їздити на українських дорогах.

2)    Розмитнення авто стандарту Євро 5 і вище стане дещо дешевшим, оскільки у формулі закладено коефіцієнт віку.

3)    В формулу парламентарі не включили екологічний коефіцієнт для автомобілів стандарту нижчого за Євро 4.

4)    Перспектива зменшення екологічного забруднення, яке створювалось авто стандартом нижчого за Євро 5.

Що залишилось поза законом

Поки не прописана процедура оцінки автотранспорту. До змін законодавства оцінка проводилась на підставі інвойсу, тобто документу, який декларує вартість авто в країні, де її купували. На сьогодні порядок оцінки не визначений ні нормативними документами, ні штатною таблицею. Тому не виключно, що вартість авто за оцінкою в Україні може бути вищою, ніж за кордоном. Такий бонус як занижена оцінка навряд чи буде в нас застосовуватися.  

Також поза увагою законотворців залишилась пропозиція звільнити до 2020 року від податку на додану вартість та акцизу ввезення електромобілів в Україну. Очевидно, що технічний прогрес, економічні та екологічні питання, розвиток власних можливостей з заправками для електромобілів через нетривалий час спричинять черговий перегляд законодавчих механізмів регулювання авто ринку відповідно до попиту та пропозицій як всередині країни, так і зовнішніх умов. 

Загалом, запропоновані зміни законопроектами 8487 та 8488 – це приклад, коли держава не адміністративними, а ринковими та економічними регуляторами прагне визначити правила на ринку авто транспорту.