kantrium.com | MySuomi.com | vivaspb.com | finntalk.com
31
Янв

Медіація та інші “терміни” іншомовного походження в україномовному бізнес-середовищі

Які “терміни” іншомовного походження Ви  сьогодні знаєте, що допомагають україномовному бізнес-середовищі?

unnamed22Хочу проінформувати про два таких терміни, з використанням яких бізнес стає ефективнішим, а реалізація бізнес-процесів простішою.

Провівши  аналітику практичної діяльності за останні три роки (2016-2018 роки) хочу зупинитись на двох термінах: “mediation” та “feedback”.

Що ж таке “mediation”?

Медіація (англ. mediation – посередництво) — вид альтернативного та конфіденційного врегулювання спорів, метод вирішення спорів із залученням посередника (медіатора), який допомагає сторонам конфлікту налагодити процес комунікації і проаналізувати конфліктну ситуацію таким чином, щоб вони самі змогли обрати той варіант рішення, який би задовольняв інтереси і потреби усіх учасників конфлікту.

У всьому світі медіація є однією з найпопулярніших форм врегулювання конфліктів.Медіація в бізнес процесах розділяється на два основні напрямки, в кожному з яких дотримується правило Конфіденційності:

а) Комерційна медіація - процес вирішення спорів у сфері господарських правовідносин, корпоративного управління та інші, між сторонами, які не підпорядковані одна одній.

б) Медіація в організації - процес вирішення конфліктів, в якому сторони - представники однієї організації.

Один із британський дослідників розділяє медіацію в бізнесі на: «медіацію спору» і «медіацію угоди».

Медіація спору - застосовується у тих випадках, коли конфлікт уже виник.

Медіація угоди - застосовується, на етапі, коли конфлікту не існує, з метою уникнення його виникнення в майбутньому.

До вашої уваги переваги використання медіації при вирішенні конфліктів та врегулювання спорів:

1. Медіація дає змогу уникнути затяжних судових процедур, дозволяє вирішити конфлікт за кілька тижнів, а не років, а також відповідно до розкладу, вигідного сторонам, а незалежно від дат, призначених судом.

2. Медіація завжди конфіденційна.

3. При конструктивному вирішенні конфлікту відсутня можливість програшу, оскільки учасники самостійно розробляють та узгоджують необхідні їм рішення.

4. Медіація дозволяє значно заощадити фінанси та інші ресурси.

5. Використання медіативних принципів при вирішенні конфліктів в бізнесі дозволяє зберегти міцні партнерські стосунки між конфліктуючими сторонами.

6. Меціації властиві неформальність та гнучкість процедури.

7. Характерним для медіації є можливість впливати на результат незалежно від норм законодавства та інших обставин, а також убезпечити від виникнення подібних конфліктів у майбутньому.

8. Медіація гарантія виконання рішення (у випадку успішної медіації).

Практика застосування медіації в комерційних, організаційних та корпоративних спорах, показує, що багато конфліктних ситуацій виникають через негативний та не конструктивний “feedback”.

В зв’язку з чим, для медіатора, як посередника при вирішенні конфліктних ситуацій, а також для роботодавців й підприємців, важливо не тільки розуміти, а й правильно застосовувати “feedback”.

Отже, другим терміном є “feedback”, або ж українською “зворотній зв’язок”.

Представники бізнесу все частіше застосовують “feedback” в своїй щоденній роботі з партнерами по бізнесу, власниками бізнесу, керівниками, колегами та підлеглими. Але не всі знають як правильно та конструктивно формулювати зворотній зв`язок, щоб його ефективність була максимальною, в зв’язку з чим відносини часто можуть зіпсуватись.

Як же з максимальною ефективністю давати  “feedback”, щоб не образити співрозмовника, не вплинути негативно на його бачення, думку, ініціативу, креативність чи мотивацію? Який зворотній зв’язок є “позитивний”, а який “негативний”? Як дати зворотній зв’язок таким чином, щоб він був конструктивним та ефективним.

Позитивний зворотний зв'язок впливає на систему таким чином, що збільшує вихідний результат її функціонування. Позитивний “feedback” призводить до генерації в системі бізнесу.

Негативний зворотний зв'язок впливає на систему таким чином, що зменшує вихідний результат її функціонування та призводить до зниження коефіцієнта підсилення системи.

На практиці ці обидва підходи невірні, адже співрозмовники, яких тільки вихваляють, ніколи не дізнаються, як вони можуть поліпшити свою роботу, і в результаті не реалізують свій потенціал повною мірою. В свою чергу, мотивація тих, хто удостоюється лише негативних відгуків і не отримує визнання, зводиться до нуля, як наслідок - зміна партнерства або місця роботи.

Мабуть слід зупинитись на конструктивному зворотному зв'язку — це “feedback”, який характеризується грамотним поєднанням похвали за досягнення і пропозицій щодо поліпшення роботи. Для надання конструктивного зворотного зв'язку, співрозмовники повинні оволодіти мистецтвом важких розмов із вмінням пропонувати значущу похвалу тільки певною потрібною мірою.

Для конструктивного зворотного “feedback” слід розуміти, що саме робить його конструктивним, тобто ефективно-корисним. Для цього рекомендується використовувати п'ять складових, а саме:

Particularized/Конкретизованість

Слід проводити розмову стосовно тільки однієї події. Уважно слідкуйте за діалогом, щоб випадково не згадувати інші схожі події та ситуації.

Справжність/правдивість

Зворотний зв'язок, незалежно від того, позитивний він чи негативний, має бути чесним і достовірним. Не треба хвалити неохоче, або, що гірше, надто грубо висловлюватись про помилку.

Своєчасність

Питання, які виникають - розглядаються як тільки вони з'являються, а не після того, як негативні звички закріпилися. Стосовно досягнень, вони повинні аналізуватися та оцінюватись, поки ще свіжі та перебувають в пам'яті партнера та/або працівника.

bonum paratum/добре підготовлений

Перед тим, як дати “feedback” - приділіть час для того, щоб підготуватися до зустрічі. Намагайтесь використовувати факти та аналітичні дані, щоб обґрунтувати свої позитивні та негативні коментарі.

Інколи й критики не завадить

Більшістьpersonality” скоріше ладні отримувати негативний зворотний зв'язок, ніж взагалі залишитись без нього.

Пам’ятайте, що основною метою “feedback” є залучення його отримувача до дії, а також мотивація та результативність, стимулювання до подальшого розвитку.

Feedback– це мистецтво, яке завжди спрямоване на інтерес та потреби людини, окремої ситуації, водночас реалізоване в чітких часових та тематичних межах.

Засновник «MEDIATION GROUP», сертифікований бізнес-медіатор за програмою IHK Akademie, Munchen und Oberbayern, Член Національної асоціації медіаторів України та Асоціації правників України, бізнес-медіатор Центру медіації Київської ТПП, Керівник Департаменту підтримки та розвитку підприємництва Асоціація власників малого та середнього бізнесу м. Києва, практикуючий юрист з 2005 року –Вадим ЛАВРЕНЮК.

Джерело: сайт Протокол